08 January, 2012

Pembukaan cerita politik 2012

8 Januari 2012 (Ahad )- Dr. Hassan Ali kena pecat dari PAS....aku sebagai orang UMNO memang tak kisah pun hal dalaman politik PA
Sebagai orang politik aku melihat cerita ini sebagai asam garam dunia politik. Hak kepimpinan PAS pusat untuk buang siapa yang depa nak.
Tetapi yang aku hairan, kenapa Hassan Ali dipecat?
Adakah kerana dia menentang kumpulan yang menyokong Anuar yang ada dalam PAS dan menentang dasar-dasar DAP menyebabkan beliau dipecat.
Jika inilah yang dijadikan panduan untuk pecat orang seperti Dr. Hassan, maka memang kreklah PAS ni.
Esok, 9 Januari 2012 (Isnin) - adalah hari jatuh hukum terhadap DSAI. Sudah pasti ramai yang menanti keputusan mahkamah esok.
Aku harap Saiful perlu pasrah dengan apa yang akan berlaku esok. Jika anuar bersalah, bermakna kemenangan kepada Saiful.
Tetapi bukan Saiful yang aku kisahkan. Yang aku kisahkan ialah apa akan berlaku kepada situasi politik negara.
Pihak pembangkang akan mengambil peluang sepenuhnya untuk hentam, kutuk, maki kerajaan Barisan Nasional/UMNO/Najib jika anuar dijatuhkan hukuman bersalah.
Hal ini kerana orang-orang DAP/PAS/PKR, kata anuar tak bersalah, tak liwat dan tak jahat.
Tetapi jika Anuar tidak dihukum bersalah oleh mahkamah, adakah mereka ini akan kata baik kepada kerajaan BN?
Masa depan Saiful macam mana pulak?
Kesian kat dia...sia-sialah perjuangan dia menentang bekas majikan yang dikatakan balun pungkoQ dia.
apa-apa pun tuuuuuuuuuunggguuuuuuuuuuuuu esok.

No comments: