01 January, 2010

ALIF LAM LAM HA, JANGAN DILAMBUNG-LAMBUNG

Hakim Mahkamah Tinggi Lau Bee Lan telah membenarkan Herald-The Catholic Weekly menggunakan kalimah Allah dalam penerbitannya. Herald-The Catholic Weekly adalah terbitan mingguan gereka Katolik.

Kes ini difailkan oleh ketua paderi Katolik apabila Menteri Dalam Negeri melarang penerbitan mingguan itu menggunakan perkataan Allah.

Agama Islam adalah agama rasmi Persekutuan yang mempunyai kedudukan istimewa dalam negara. Untuk itu, adakah ketua paderi Murphy Pakiam sengaja mencabar kes ini di mahkamah tinggi hanya untuk merendah-rendahkan martabat agama Islam itu.

Tidak terfikirkah oleh Lau Bee Lan (Cina)dan Murphy Pakiam,(India) perkara ini akan mengguris hati umat Islam di Malaysia. Adakah mereka ini tidak tahu Rukun Negara dan tidak tahu menghormati perasaan umat Islam.

Adakah umat Islam mampu melihat kalimah alif lam lam ha dicetak disebelah lambang salib. Kemudian kalimah itu diletakkan di merata-rata tempat.


Jika hakim Lau Bee Lan berbangsa Cina dan paderi Murphy Pakiam berbangsa India boleh sependapat dan sekata dalam isu ini. Bagaimana pula dengan bangsa Melayu Islam?

Adakah bangsa Melayu Islam akan bersatu atau berpecah dalam isu ini? Jangan biarkan orang kafir merendah-rendahkan kalimah alif lam lam ha...



1 comment:

AZHAR3792@YAHOO.COM said...

"HIDUP ISLAM,HIDUP MELAYU"