25 July, 2011

MELAYU TAKUT DI BUMI SENDIRI

1. Kenapa bangsa Melayu terlalu bertolak ansur. Sehingga bila perkara ini akan berlaku?


2. Adakah sehingga semua perkara-perkara yang menjadi hak Melayu akan menjadi hak semua kaum baru Melayu akan berhenti bertolak ansur.


3. benarlah dan betullah negara ini adalah negara berbilang kaum. Namun tidak semua ahak yang ada dalam negara ini perlu menjadi hak semua kaum.


4. tetapi sekarang kaum lain cuba memiliki semua hak yang ada dalam negara ini menjadi hak untuk semua. Hal ini disokong oleh oranag Melayau sendiri.


5. Dalam erti kata lain, Melayu sendiri mahu buka hak kepunyaan Melayu kepada bangsa lain. melayu sendiri yang mahukan?


6. Jika semua hak yang ada menjadi milik semua orang tanpa mengira kaum. Maka negara ini tidak lagi menjadi seperti matlamat asal penubuhan negara bangsa ini.


7. Melayu sendiri mahu...apa nak kata lagi...


8. Bangsa lain menanti sahaja peluang yang ada. mereka sudah lama mengimpikan semenanjung Tanah Melayu ini menjadi hak milik mereka.


9. Lihat sahaja, bagaimana mereka menguasai bandar-bandara penting dalam negara ini. Mereka juga sudah memiliki dua buah negeri atau dua buah PULAU. Iaitu Pulau Singapura dan Pulau Pinang...semua kerana Melayu yang BAGI...Melayu yang BAGI kedfua-dua PULAU ini kepada kaum bukan Melayu...Melayu pula yang mengalah tidak mahu tinggal di Pulau tersebut...

No comments: