14 July, 2009

Bagaimana mahu jadi kaya?

Assalamualaikum.

1. Kita selalu terfikir bagaimana hendak menjadi kaya...bila sebut orang kaya sudah tentu kita nampak orang itu mempunyai duit yang banyak.

2. Orang Melayu perlu menjadi kaya kerana orang Melayu itu orang Islam atau penganut agama Islam. Apabila orang Melayu menjadi kaya mereka akan membayar zakat. Manakala zakat pula adalah rukun Islam yang kelima.

3. Persoalannya bagaimana mahu jadi orang kaya atau orang yang banyak duit...adakah dengan masuk saham skim cepat kaya atau menjadi ejen Hai-O atau apa sahaja jualan langsung kita akan jadi orang kaya?

4. Pada saya apa sahaja boleh buat asalkan kita boleh memperolehi duit dengan banyak dan duit itu pula dari sumber yang halal supaya boleh kita memperolehi keberkatan dalam hidup.

5. Saya hendak berkongsi dengan anda sedikit pengetahuan yang saya ada. Selain kita berusaha hendak menjadi orang kaya dalam Islam ada cara yang boleh kita praktik dengan mudah selain berusaha iaitu melakukan solau sunat Duha.

6. Solat sunat Duha perlu dilakukan dalam tempoh jam 8.00 pagi hingga 11.00 iaitu ketika waktu matahari sedang naik.

7. Saya hendak berkongsi cerita tentang nenek saya. Beliau sering melakukan solat sunat Duha pada setiap hari.. saya dapati beliau sangat murah rezeki dalam apa perkara pun. Beliau telah mengerjakan haji sebanyak 4 kali dan umrah 3 kali..inilah keberkatan apabila kita melakukan solat sunat duha.

No comments: