21 September, 2009

Isu Selcat

JALAN TODAK. PB: 2 Syawal.. Datuk Dr. Hasan Mohd Ali sekali lagi menjadi hero rakyat wakil rakyat Pas dalam kerajaan Pakatan Rakyat Selangor, dulu dia buat bising dengan isu arak, kira ok la juga sebab arak diharamkan dalam Islam.

Kali ini dia bising lagi tentang isu Selcat pula. Selcat ialah singkatan bagi Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketulusan Selangor yang ditubuhkan oleh kerajaan PR negeri Selangor.

Bro Hasan Ali mendakwa Selcat tidak berhemah dan mengaibkan beberapa Pegawai Daerah yang dipanggil untuk disoal siasat. Pegawai-pegawai ini didakwa dilayan seperti budak sekolah. Pegawai-pegawai ini tidak diberi ruang untuk menjawab dengan adil.

Selcat tidak berhemah seperti yang didakwa oleh bro Hasan Ali maka secara tidak langsung beberapa YB kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor juga tidak berhemahlah... termasuk speker DUN Selangor Teng Chang Khim selaku pengerusi badan tersebut serta anggota-anggota badan tersebut seperti Haniza Mohd. Talha (PKR-Taman Medan), Azmin Ali (PKR-Bukit Antarabangsa), Shaari Sungib (PAS-Hulu Klang) dan Edward Lee Poh Lin (DAP-Bukit Gasing). Selain itu ada lagi dua Adun dari BN yang menjadi anggota Selcat.

Bro Hasan Ali sedang mempertikaikan member-member bro sendiri termasuk speker, kira canteklah tu...buatlah selalu bro ...gua amat sokong lu beb.

Bro pun kena ingat, bro dah tak sekepala dengan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Teng Chang Khim dan dia pun kata bro jahil (apa maksud jahil?)....maka jangan haraplah bro nak dapat anugerah cemerlang dalam Dewan Undangan Negeri Selangor...

So....bro...apa tunggu lagi, lompat je lah....

No comments: