18 September, 2009

MIC JANGAN HINA MELAYU

Seperti pepatah Melayu ada menyatakan “jika jumpa ular dan orang India, hendaklah ketuk orang India terlebih dahulu sebelum mengetuk ular”. Pepatah ini sesuai sangat pada masa sekarang untuk orang India. Bangsa India dapat berpolitik di Malaysia adalah kerana bangsa Melayu yang baik hati. Parti politik Melayu iaitu UMNO dan Pas telah memberi peluang yang banyak kepada ahli politik bangsa India untuk menang dibeberapa kawasan Melayu.

UMNO adalah parti politik yang telah memberi banyak peluang yang besar kepada orang India untuk berpolitik di negara ini semenjak negara mencapai kemerdekaan. Jika kita lihat sejarah, MIC adalah parti yang menentang UMNO dan tidak menyokong kemerdekaan Tanah Melayu. Tetapi setelah perjuangan PERIKATAN yang dianggotai oleh UMNO dan MCA menuntut kemerdekaan mendapat sokongan di kalangan orang Melayu dan Cina barulah MIC yang kononnya mewakili kaum India terhegeh-hegeh menyokong PERIKATAN.

Pada masa sekarang pula sudah ada ahli MIC iaitu Timbalan Ketua MIC Bahagian Paya Besar, Pahang, M. Sukumaran yang menghina pemimpin Melayu, dia hendak Tun Dr. Mahathir Mohamad dikalungkan dengan selipar.

Ini menunjukkan mereka ini kurang ajar dan tidak tahu adap 'menumpang' di tempat orang. Bangsa paria yang hina ini perlu di ajar agar tahu menghormati orang. Juga perlu di ajar berterima kasih kepada pemimpin Melayu yang telah berjaya mengeluarkan bangsa India dari estet getah.


Ingatlah bangsa India semua…jangan ingat orang Melayu Islam tidak tahu bertindak apabila bangsanya dihina.

No comments: