27 October, 2009

NIK AZIZ DAH NYANYUK?

Assalamualaikum ...Takbir...Allah Huakbar

Bila nak sembang pasal PAS kenalah mula dengan takbir. PAS adalah parti yang kononnya memperjuangkan Islam tapi boleh pula berpeluk cium dengan DAP laknatullah.

Pada pemerhatian saya, PAS sedang menghadapi masalah perpecahan dalam parti.

Pada pendapat saya, di dalam PAS terdapat tiga puak iaitu (1) Puak Anuar Ibrahim (2) Puak gabungan UMNO-PAS (3) Puak PAS 1951.

Pada pendapat saya, perpecahan dalam PAS adalah disebabkan oleh Nik Aziz. Saya harap pendapat saya ini tidak salah, kalau salah pun apa salahnya...Takbir.

Baru-baru ini dalam blog Nik Aziz, dia kata PAS perlu adakan EGM. Kemudian, tak jadi EGM tukar kepada mesyuarat khas sahaja. Nak bincang masalah-masalah yang berlaku dalam PAS.

Pada pendapat saya elok sangat PAS mengadakan EGM atau pun mesyuarat khas. Di sini saya nak mencadangkan kepada pimpinan PAS agar sepakat mengambil satu keputusan, gantikan Nik Aziz dengan orang lain. Lama sangat Nik Aziz pegang jawatan Mursyidul Am bukannya memberi kebaikan kepada PAS tetapi menimbulkan pepecahan je dalam parti PAS.

Saya harap pemimpin PAS semua fikirkanlah pendapat saya ni.


1 comment:

Unknown said...

takpe la adakan mesyuarah...Nabi SAW menggalakan umatnya bermesyuarah untuk menyelesaikan sesuatu perkara..perkara biasa dalam perjuangan menegakkan Islam.

satu lagi..jangan la buh logo pasberg perusahan tok guru yang mana kamu mengambarkan tok guru buat arak..baik kamu buang sebelum Allah Jelirkan lidah kamu macam seorang yang telah mengata tok guru..

pertama saya berdoa agar kamu membuang logo ini dan sekiranya kamu masih tidak mahu membuang moga Allah tunjukkan kekuasaanNya padamu menghina tok guru..

sekiranya kamu baca komen saya ini terus buangkanlah..sekiranya tidak..kamu PASTI mendapat balasan Allah..Ameen